tirsdag den 19. november 2013

Der skete et eller andet efter, at jeg havde skrevet det sidste indlæg.
Det gik op for mig, at jeg overhovedet ikke hører til på det projekt, jeg er i gang med, og at jeg spilder både min og de andres tid. Ergo må og skal der ske noget andet.
Jeg skrev med det samme - ja, jeg skrev en e-mail, jeg ringede ikke - til min såkaldte vejleder på jobcenteret og pindede ud, hvad der var i vejen, i håbet om, at hun vil kunne hjælpe mig med at spore mig ind på dette "andet", og mens jeg skrev, gik det op for mig, at jeg måske ikke har været ærlig nok om hele mit forløb.
Jeg vil så gerne kunne bruges til noget, være nyttig og værdifuld, men virkeligheden er den, at jeg med min historie og baggrund overhovedet ikke ved, hvad jeg reelt set kan bruges til, og jeg er dæleme nødt til at spille med åbne kort nu. Begynde helt "from scratch" og se, hvad det kan blive til.

Min vejleder vendte faktisk tilbage næsten øjeblikkeligt, og hun var overraskende positivt indstillet - bl.a. opfordrede hun mig til at melde fra nævnte projekt (uden økonomiske konsekvenser for mig), så det gjorde jeg øjeblikkeligt. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at det har været som en kolossal sten, der faldt fra mit hjerte, for nu har jeg i flere uger følt, at det var helt forkert for mig, så stressniveauet var enormt.
Jeg VED godt, at lykken ikke er gjort, og at jeg skal finde ud af, hvad jeg  skal. At min økonomi mildest talt halter og jeg derfor er nødt til at få mig en bedre indtjening. At jeg ikke kan blive ved med at "lave ingenting". Men ikke desto mindre har jeg det GODT med min beslutning, for den har frigivet kræfter til netop at gøre mig tanker om min fremtid.

Men der er i hvert fald ingen tvivl om, at jeg skal se nærmere på, hvad jeg egentlig er god til (og ikke mindst, hvad der gør mig glad), så her vil jeg lave en liste, som jeg kan opdatere løbende:


  • Jeg er god til at skrive (og jeg vil gerne have min roman udgivet, jeg vil gerne skrive som ghost writer, hvad som helst med at skrive)
  • Jeg er god til at oversætte, specielt mellem engelsk og dansk
  • Jeg er god til at læse korrektur
  • Jeg er god til alle mulige forskellige slags håndarbejde, se min anden blog HER
Et gammelt billede fra første redigeringsfase af min snart famøse roman, 
fra dengang, jeg stadig boede sammen med min eksmand.
Gammelt, men ikke mindre rammende af dén grund...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar